5
min read

Hoe u de conversieratio van uw bestemmingspagina kunt verbeteren?

Op zoek naar manieren om je conversieratio van een landingspagina te verbeteren? Op deze pagina vind je een aantal suggesties

Een landingspagina is een speciaal ontworpen en opgemaakte pagina om de verkoop of conversies te verhogen. Wat is conversie? Conversie is een site- of paginabezoeker die de gewenste actie onderneemt. De conversieratio is het aantal bezoekers dat doet waarvoor de pagina bedoeld is, versus het aantal bezoekers dat geen actie onderneemt. Dit percentage vind je door het totaal aantal bezoekers van de pagina te delen door de bezoekers die de beoogde actie ondernemen.

Dus, hoe kunt u de conversieratio van uw bestemmingspagina verbeteren? Volg onze aanbevolen acties en u zult zien dat uw conversieratio omhoog schiet.


Snelheid, zorg ervoor dat uw bestemmingspagina sneller laadt:

Ja, het lijkt misschien een goed idee om een ​​heleboel afbeeldingen op uw bestemmingspagina te plakken om deze er mooi uit te laten zien, maar wees op uw hoede voor de beperkingen van uw server. Een langzame pagina kan je een verlies van 53% of meer bezoekers kosten (volgens Google). Zorg er bij het bepalen van uw pagina-ontwerp voor dat het uw laadpagina niet vertraagt. Streef naar laadtijden van 2 seconden of minder. Hoewel 2 seconden misschien een klein aantal lijkt, kan het zelfs op gedeelde servers gemakkelijk worden bereikt.

Als uw bestemmingspagina statische inhoud bevat die niet vaak verandert, kunt u browsercaching gebruiken. Voor afbeeldingen moet u het WebP-formaat gebruiken en u kunt ook een gratis CDN zoals Cloudflare gebruiken om de prestaties van uw bestemmingspagina te versnellen. Dus het eerste dat u moet doen, is snelheid in gedachten houden.


https://www.powow.nl/

Snelheid is alles, zorg ervoor dat afbeeldingen licht zijn en dat de pagina zo snel mogelijk zichtbaar is.
Noem zowel het probleem als de oplossing:

in de Software as a Service (SaaS)-industrie biedt u altijd een oplossing voor een probleem; zorg ervoor dat u zowel het probleem als de oplossing vermeldt. Zo vestig je jezelf als expert. Uw bezoekers zullen zich zekerder voelen als ze het probleem zien waarmee ze worden geconfronteerd en de oplossing die u voor hen hebt.


Huur een professionele contentschrijver in:

de getypte woorden op uw bestemmingspagina doen het woord. Zorg ervoor dat je woordkeuze de lezer aanspreekt en overtuigt om actie te ondernemen. Grammaticale en spelfouten zijn 100% onaanvaardbaar. Huur een professionele inhoudschrijver met ervaring in marketing in om de inhoud van uw SaaS-bestemmingspagina te schrijven.


Overtuig bezoekers om snel actie te ondernemen:

Het ontwerp van uw bestemmingspagina moet inhoud bevatten die een gevoel van urgentie creëert en de bezoekers dwingt om meteen te handelen zonder tijd te verspillen. U kunt dit bereiken door tijdelijke aanbiedingen, aanbiedingen voor de eerste tien kopers of iets dergelijks aan te bieden. Het ontwerp en de tekst van uw site moeten in harmonie naar dit doel toe werken. Sommige mensen gebruiken echte of valse afteltimers; deze werken meestal niet voor op SaaS gebaseerde bestemmingspagina's.


Laat je bezoekers direct zien wat je wilt dat ze doen
Bied voordelen voor vooraf betalen en vroege aanmelding:

u kunt meer verkopen binnenhalen en conversies verhogen door een bonus aan te bieden op jaarlijkse betalingsplannen in vergelijking met maandelijkse abonnementen, en u kunt ook een beetje extra bieden voor degenen die uw SaaS-producten eerder gebruiken dan anderen. Zorg er in ieder geval voor dat je ze een tijdsbestek geeft, bijvoorbeeld als je je binnen tien minuten aanmeldt, krijg je een eBook; of voor jaarlijkse aanmeldingen kunt u een hele maand gratis aanbieden. Onthoud dat in SaaS mensen zich kunnen aanmelden voor de eerste maand en nooit meer terugkeren, en dat u uiteindelijk meer zult uitgeven om ze terug te brengen. Dwing ze in plaats daarvan om jaarplannen te krijgen en een heel jaar lang vrij te zijn van stress bij verlengingen.


Sterke en strategisch geplaatste call-to-actions:

een call-to-action (CTA) kan een knop, een zin of een woord zijn om de deal te bezegelen. Het is het uiteindelijke doel van elke bestemmingspagina. Je gebruikt het om het aankoopproces, aanmelding of waar je service ook over gaat af te ronden. Zorg ervoor dat u uw CTA op belangrijke locaties plaatst. Maak ze niet rommelig, en plaats ze ook niet op plekken waar ze moeilijk te vinden zijn. Voeg ze naadloos in tekst in en ook als buttons of banners op je landingspagina.

CTA is als het begeleiden van uw klanten als kinderen. Je houdt hun handen vast en beweegt ze naar je doel.


Gebruik opties om mensen te overtuigen, vooral de woorden die je kiest zijn belangrijk
Ken uw concurrentie en leer van hen:

u moet uw concurrenten in de gaten houden. SaaS-bedrijven die dezelfde diensten aanbieden als u of die het heel goed doen met hun bestemmingspagina's. Neem een ​​paar succesvolle ontwerpen van bestemmingspagina's, noteer hun best practices en pas die toe. Let tegelijkertijd op de niet zo goed presterende ontwerpen van bestemmingspagina's en zorg ervoor dat u die fouten vermijdt. Let op de CTA-bewoordingen en hun locaties; kijk welke beter lijkt. Ja, we begrijpen dat het niet mogelijk is om het succespercentage van uw concurrentie te voorspellen of te kennen; u kunt echter tools zoals Ahrefs gebruiken om te weten hoe ze het doen.


A/B-testen:

als één ding voor u werkt, is dat echter uitstekend; je moet klaar zijn om het nog beter te maken. Gebruik het gebruik van A/B-testen om te weten of het nieuwere ontwerp beter is. Bij A/B-testen wordt de ene versie van dezelfde pagina aan sommige gebruikers getoond en de andere aan andere gebruikers. U zult in een mum van tijd de effectiviteit van het meest succesvolle ontwerp kennen.


Leer Analytics-rapporten begrijpen en beheersen:

Google Analytics kan u gedetailleerd vertellen over de prestaties van uw bestemmingspagina. Het kan u helpen het gedrag van gebruikers te begrijpen en u te helpen bepalen welk ontwerp het beste werkt voor u en uw klanten.

Bij A/B-testen zal het u duidelijk het winnaarontwerp laten zien, en ook, voor uw hele site, zal het u ook analytisch de meest succesvolle acquisitiekanalen vertellen.


Data vertelt je alles over de mogelijkheden om te optimaliseren, leer de data te begrijpen.

Wil je meer weten over wat een goede conversie is of waarom conversie daalt?