4
min read

Hoe kunt u uw mobiele conversieratio verbeteren?

Op zoek naar manieren om uw mobiele conversieratio te verbeteren? Op deze pagina vind je een aantal voorbeelden.

De mobiele conversieratio is het aantal klanten dat een online aankoop doet met een mobiele telefoon versus het aantal klanten dat de aankoop niet voltooit. Het hoeft geen aankoop te zijn; het kan een beoogde aanmelding of het downloaden van een bestand zijn.

Aangezien de wereld steeds meer afhankelijk is van mobiele apparaten, is het absoluut noodzakelijk om te werken aan de kwaliteit van uw bestemmingspagina of website zoals te zien op een mobiel scherm. Een mobiel scherm is een stuk kleiner in vergelijking met een desktop- of laptopcomputer en vereist dus een andere optimalisatiebenadering, die is gecentreerd rond het kleinere schermformaat.

De meeste mobiele apparaten (zoals smartphones) zijn verticaal, dat wil zeggen, ze hebben een langer scherm van boven naar beneden en korter van links naar rechts.

Uw site moet zich richten op het optimaliseren van inhoud voor dit type lay-out, ook wel staande lay-out of staande oriëntatie genoemd. Laten we eens kijken hoe u uw mobiele conversieratio kunt verbeteren?


Toon belangrijke informatie boven de vouw:

uw bestemmingspagina of uw website moet in het algemeen belangrijke informatie boven de vouw weergeven. Boven de vouw betekent de informatie die op het scherm wordt weergegeven zonder dat er gescrold hoeft te worden. Het wordt aanbevolen om de kop (productnaam of servicetitel), de hoofdafbeelding, voorraad (als het een product is) en de CTA weer te geven. Bovendien moet u gemakkelijke toegang tot de "Zoekbalk" van uw site bieden. Statistieken tonen aan dat mobiele gebruikers meer afhankelijk zijn van on-site zoeken, en aangezien het moeilijk is om te typen met de kleine toetsen op mobiele schermen, moet u ook voorspellende zoekresultaten gebruiken. Sitenavigatie is ook een belangrijk element; zorg ervoor dat uw sitenavigatie gemakkelijk en eenvoudig is.


Onder de vouwinformatie:

zodra de bezoeker door uw pagina scrolt, moet u de product- of servicebeschrijving weergeven. Zorg ervoor dat u uw Toevoegen aan winkelwagentje of uw CTA naar de onderkant van het scherm verplaatst en plakkerig maakt. De CTA moet altijd binnen handbereik zijn. Hierdoor kan de bezoeker eenvoudig zijn bestelling of product in het winkelwagentje plaatsen en naar de betaalstap gaan, dus een stap dichter bij de conversie.


Kies het juiste lettertype en lettergrootte:

aangezien de schermgrootte van mobiele apparaten kleiner is, is het van cruciaal belang om een ​​lettertype en lettergrootte te kiezen die er niet uitziet en te vreemd lijkt. Uw koppen moeten kleiner zijn dan uw desktopversie. Als u dit doet, wordt de volledige titel op één regel op het mobiele scherm weergegeven en neemt deze niet te veel ruimte in beslag. Ook moet de tekstgrootte zodanig zijn dat deze gemakkelijk te lezen en te zien is.


Gebruik meer afbeeldingen, maar dat u ze optimaliseert:

zorg ervoorop kleinere schermen hebben mensen de neiging om veel tekst over te slaan. U moet hen de broodnodige informatie verstrekken in de vorm van afbeeldingen en afbeeldingen. Hoewel een foto meer zegt dan duizend woorden, kan het ervoor zorgen dat uw pagina langzamer wordt geladen. Om dergelijke risico's te vermijden, moet u uw afbeeldingen optimaliseren. Gebruik kleinere afbeeldingen en nieuwe compressie-algoritmen zoals PNG in plaats van JPG en WebP om de grootte te besparen.


Laat uw pagina's sneller laden:

Snelheid is een essentiële factor bij het maken van pagina's die goed presteren op zowel mobiele telefoons als computers. Mensen hebben de neiging om pagina's te verlaten die langer dan 2 seconden nodig hebben om te laden. Zorg er dus voor dat uw hele pagina in minder dan 2 seconden kan worden geladen. U kunt dit doen door eerst de site-inhoud boven de vouw te laden en de rest lui te laden wanneer de bezoeker door uw pagina scrolt.


Voer regelmatig A/B-tests uit:

als een van uw bestemmingspagina's een lagere mobiele conversieratio laat zien, moet u een ander ontwerp testen. Een manier om de effectiviteit van een nieuw of verbeterd ontwerp te testen, is door middel van A/B-testen. Sommige van uw bezoekers zullen het oudere ontwerp zien, terwijl anderen het nieuwe formaat zullen krijgen. Met behulp van analysetools zoals Google Analytics kunt u bepalen welk ontwerp effectiever is.

Als je eenmaal genoeg gegevens hebt verzameld, zou je in staat moeten zijn om het beter presterende ontwerp te kiezen en dat permanent te maken.


Wil je conversie verhogen van je homepage? Of wil je de conversie van je productpagina verhogen?