3
min read

Waarom is de conversieratio laag?

Op zoek naar redenen waarom je conversio ratio laag is? Op deze pagina zijn een aantal voorbeelden.

Een conversieratio is de maatstaf van bezoekers op uw site voor degenen die een bepaalde actie uitvoeren. U wilt bijvoorbeeld dat ze zich aanmelden om updates over uw site te ontvangen. In totaal hebben 300 bezoekers uw pagina bezocht en van die 300 hebben er zich slechts 50 aangemeld om updates te ontvangen. In dit geval is uw conversieratio 16,6%. Dit is een lage conversieratio, en hier zullen we enkele van de redenen onderzoeken waarom uw conversieratio zo laag is?


Waarom wordt een lage conversieratio als slecht beschouwd?

De hoeveelheid tijd, energie en geld die wordt besteed om bezoekers naar uw site te krijgen, is te waardevol. De reden waarom webmasters zoveel investeren in het bereiken van een hoog aantal bezoekers, is om hen bepaalde acties te laten ondernemen. Wanneer een bezoeker doet wat u wenste, wordt dat proces bezoekersconversie genoemd.


Redenen achter een lage conversieratio:

er zijn veel redenen waarom uw conversieratio laag is. Laten we de vijf belangrijkste redenen bespreken waarom uw conversieratio laag kan zijn.


Je richt je niet op de juiste doelgroep:


je geeft veel geld uit aan advertenties en je hebt een toegewijd team dat op sociale media en andere kanalen werkt om bezoekers naar je website te lokken. Uw doelgroepselectie is echter onjuist. In dit geval, hoeveel tijd, energie, geld en middelen u ook aan dat publiek besteedt, het zal nu in uw voordeel werken.

Zorg ervoor dat u meer tijd besteedt aan het onderzoeken en selecteren van de juiste doelgroep. Bijvoorbeeld, het adverteren van damesschoenen voor mannen kan een paar paar paar kopen voor hun dierbaren, maar op de lange termijn zal het niet te vergelijken zijn met het adverteren van damesschoenen alleen voor vrouwen.


Het ontwerp van uw site of pagina is inconsistent of onjuist: is

dit nog een reden waarom uw conversieratio laag is? Tenzij u de juiste en adequaat ontworpen webpagina of bestemmingspagina heeft, krijgt u niet de gewenste of vereiste conversieratio. Nogmaals, het hebben van afbeeldingen van mannen op een bestemmingspagina voor het verkopen van damesschoenen zal nooit zo goed werken als u vrouwen had laten zien die met die schoenen pronken. Evenzo moet u ook consistente pagina-ontwerpen hebben. Deze consistentie helpt bezoekers om moediger en gemakkelijker actie te ondernemen, en ze zullen geen moeite hebben om te vinden wat ze nodig hebben.


Je bestemmingspagina is te ingewikkeld:

Oké, dus deze keer heb je de juiste doelgroep gekozen en een goed ontworpen pagina gemaakt, maar toch is je conversie laag - het hebben van een ingewikkeld pagina-ontwerp is de volgende grote en zeer reële oorzaak. Wanneer u een bestemmingspagina ontwerpt, moet u ervoor zorgen dat deze eenvoudig te navigeren en te bladeren is en dat alles wat belangrijk is, aanwezig is. De bezoeker moet gemakkelijk door die pagina kunnen bladeren en navigeren. Uw knop "Kopen" en "Toevoegen aan winkelwagen" (de call-to-action of CTA) moet zichtbaar zijn en op een belangrijke locatie. De productspecificaties moeten prominent aanwezig zijn. Maak het niet te ingewikkeld en als het absoluut noodzakelijk is om meer informatie op te nemen, duw het dan naar beneden. Toch zou je zelfs daar een gedurfde en gemakkelijk toegankelijke CTA moeten hebben.


Uw aanbod is te laag of te hoog:

Als u onrealistische aanbiedingen op uw site heeft, kan dit vlaggen opheffen. Bezoekers vinden het misschien onwerkelijk en te mooi om waar te zijn. Zorg er altijd voor dat u realistische prijzen hanteert. Te laag of te hoog gaan is allebei slecht. Als u een fabrikant bent en u KAN te lage tarieven aanbieden, zorg er dan voor dat u overtuigende argumenten schrijft (te duidelijk en zichtbaar) om ervoor te zorgen dat uw bezoekers het lezen en vertrouwen wekken.


Uw bestemmingspagina is te traag:

deze is de gevaarlijkste, omdat deze ervoor kan zorgen dat bezoekers uw website verlaten en permanent verlaten. Alles is snel en mensen verwachten dat de pagina's net zo snel worden geladen als de volgende (of vorige) site die ze bezochten. Als ze tijd moeten besteden aan wachten en kijken naar een witte of donkere pagina zonder inhoud, zullen ze je site verlaten en nooit meer terugkomen. Snelheid wordt zelfs door Google erkend als een rankingfactor voor zoekmachines, dus zorg ervoor dat uw pagina of site in 3 seconden of minder kan worden geladen.


Wil je weten hoe je je conversie van je bestemmingspagina kunt verhogen? Of wil je weten hoe je de conversie kunt verhogen van je homepage?