3
min read

Welke conversie moet ik kiezen?

Wil je weten welke conversie je moet kiezen? Op deze pagina hebben we een aantal conversie mogelijkheden voor je op een rij

Als je de hoofdtitel van dit bericht googelt, krijg je resultaten die volledig zijn gericht op contentconversie voor alleen advertenties. Nou, hoewel dat waar is - dat is niet alles. Het bijhouden van conversies kan worden geïmplementeerd voor elke actie die varieert van het opmerken van het gebruikersgedrag op uw site. Like de volgende pagina die uw bezoekers bezoeken nadat ze klaar zijn met het doorlopen van uw bestemmingspagina. Of ze nu op uw hoofd-CTA klikken (klik naar actie) of op een secundaire link die hetzelfde deed. Het kiezen van de juiste evenementen is net zo belangrijk als het correct configureren van de tag.

Of u nu Facebook Pixel gebruikt voor het volgen van advertenties of Google AdSense, of Google Tag, u moet duidelijk het doel van de tag definiëren.


Kies uw evenementen verstandig:

evenementen zijn de acties waarvan u op de hoogte moet worden gesteld zodra deze door de bezoekers zijn uitgevoerd. Deze gebeurtenissen kunnen worden gebruikt om alleen een bezoeker te tellen die uw site bezoekt, en niets anders, ook wel bekend als Verkeer naar uw site, of een gebeurtenis kan worden geactiveerd zodra het afrekenen is voltooid en een verkoop is afgerond. U kunt de gebeurtenissen in het winkelwagentje volgen en u kunt de volgende stap die een bezoeker uitvoert na het betalen van een artikel controleren.

In het geval van aanmeldingen worden uw evenementen pas geactiveerd na een succesbericht. U kunt zelfs gebeurtenissen volgen waarbij een klant het chatvenster opent maar geen chat start. Tags kunnen ook in e-mailcampagnes worden ingevoegd.


Enkele voorbeelden van nuttige gebeurtenissen:

hier sommen we enkele van de meest voorkomende en nuttige gebeurtenissen op die u kunt gebruiken om te activeren.


  1. Toevoegen aan winkelwagen: Deze gebeurtenis wordt geactiveerd zodra een klant een artikel aan de winkelwagen toevoegt. Dit evenement wordt gebruikt in combinatie met Checkout. Deze twee gebeurtenissen samen vertellen u hoeveel klanten de aankoop afronden en hoeveel hun winkelwagentje verlaten, en op welk punt.
  2. Afrekenen: wanneer een verkoopevenement is voltooid, wordt dit evenement geactiveerd en als het wordt gebruikt met Toevoegen aan winkelwagentje, zoals hierboven vermeld, krijgt u nuttige statistieken om het gedrag van klanten te begrijpen.
  3. Aanmeldingsgedrag: dit kan zelfs worden geactiveerd nadat een gebruiker zich heeft aangemeld voor uw site, service of nieuwsbrief. Net als bij de eerste twee evenementen, kun je een direct Signup-evenement combineren met een e-mailcampagne, die hetzelfde doet. U zult nauwkeurige cijfers hebben die u vertellen welk proces effectiever is.
  4. Tag in e-mails: een tag in een e-mail kan in veel scenario's worden geactiveerd. Bij succesvolle levering, bij opening, bij actie, en vervolgens, indien gecombineerd met de bovenstaande stap, kan worden gebruikt om de resultaten van meerdere gebeurtenissen te vergelijken.
  5. Advertentieprestaties: of u nu Google Ads, Facebooks-advertenties of een andere advertentieservice gebruikt, u kunt uw eigen tag gebruiken om te controleren of hun rapportage juist is, en u kunt ook meer gebeurtenissen toevoegen om te controleren.


De mogelijkheden met het bijhouden van conversies zijn onbeperkt. Het enige dat u hoeft te doen, is er een configureren en de gegevens dienovereenkomstig verwerken. Vergeet niet om uw tag niet te overbelasten, omdat dit de zaken kan vertragen.